neděle 16. října 2016

Nejvíc mě šokovalo, jak byli lidé milí...

Pamatuješ si, když jsi poprvé navštívil Německo?

Spolu s rodinou jsme jeli do Immenstadtu (u Bodamského jezera).
Bylo to okolo toku 1996 a mě bylo asi 8 let.
Rodiče našetřili peníze, a jelo se na dovolenou. A jako takový vedlejší produkt
se nakoupili věci, které tady tehdy ještě nešly sehnat. Třeba elektronika.
Tehdy jsme si koupili hifi – věž. Ta dokonce ještě funguje a mamka ji má ještě i dneska v ložnici.
A set hrnců. Když tak nad tím uvažuji, tak jeden z těch původních tlakových hrnec máme pořád doma. Jenom to těsnění už se do něj téměř nedá sehnat.

Hned na první pohled mě zaujalo, jaký tam mají pořádek, tím mám na mysli čistotu
Také si vzpomínám, že, teda hlavně oproti Česku, tam lidé byli velice milí a příjemní.
Třeba v obchodě. Hned si s námi chtěl pokaždé někdo pokecat.
Ale vlastně i například na poště. To tady neexistuje nikde ani doteď.

Když jsme jednou chtěli přejít silnici, a na přechodu nás pustilo jedno auto, tak jsem tam jen tak stáli, a nechápali, co po nás chce.
Vidíš, jaký to vlastně musel být šok když si takovou věc i po 20 letech pamatuju?

Roman, 28 let


Autorka článku: Hedvika Dobrozemská

Žádné komentáře:

Okomentovat